Helg, vad är det?

Så känns det för mig... än så länge stör det inte mig :)

Har varit i Örebro i ett par dagar och nu i Gbg.. Tänker rapportera lite med funderingar.

1. Pinsamt
Jag och fotografen gjorde nåt.. för att få bra bild måste man vara kreativ - sant! Men vad är gränsen. Att total göra bort oss eller? Men i alla fall föreslog fotografen att sätta sig i kundvagn. Jag tänkte, ja det skulle va cool pga få bra bild när vi följer en ungdom som ska handla. Tänk er, rullande bild. Jag trodde fotografen skämtade men nä det gjorde han inte. Jag hämtade kundvagnen och han bokstavligt satte sig ner i den. Jag ba ehh... OKEJ så kör vi och vi filmade runt. Jag började fatta att ungdomen tycker att det är jättepinsamt. Men vi va ju igång och ungdomen kände ju ej oss så väl..så jag kan tänka mig att vi inte blivit stoppad.. när vi va klar så gick ungdomen runt med röd i ansiktet. Jag ba vad.. vi fick ju bra bilder.. men då tänkte jag. När jag var yngre, snarare förstaårs elev.. så vad skulle jag reagera? En ung kvinna kör kundvagnen med en gubbe med filmkamera i. Tja, jag fick iaf en god skratt!

2. På väg.
Vad innebär det? Min och ungdomarnas perspektiv är jätteolika när det gäller tidsbegrepp. Först vill jag säga att ungdomarna är underbara med deras så olika personligheter. De är så samarbetsvilliga absolut! Men det är deras sätt. De har sagt OK att vi ska träffas.. men det är svårt att få till exakt tid. Jag vill ju ej heller pressa dem. Jag tror inte hur mycket de förstår om de rör till, som att hoppa av till exempel då får jag gråa hår!!! Därför är det enorm viktig att vara ödmjuk och finnas där för dem trots de..säger att de är på väg och kommer mycket senare. När jag började syssla med film var teknik min största utmaning. Att vänta på att allt ska gå ihop trots tidspress. Men jag lärde mig. Nu kunde jag andas lugnt medan fotografen ljussätter medan jag vet att vi måste iväg snart. Men när ungdomarna beter sig så där. Jag kände att det verkligen kokas inom mig men det är nåt jag får handskas med. Hitills har jag lett fint när vi äntligen träffades och de typ.. jaha nu kör vi utan "medkänsla" som att verkligen be om ursäkt. Jag lär mig...

3. Hotelllivet
Ja, det är ganska trevligt. Har sina nack och fördelar. T ex härliga satinlakanen.. njuter varje gång då jag lägger mig och när jag vaknar. Men det är skit när jag måste ut och äta. Undviker restauranger som kräver väntetid, vill ju ej sitta där ensam, speciellt på en fredagskväll som nu. Kan ej fixa hämtmat, var är bestick och då stinker rummet. Och rummet varierar. Ibland får jag woow bra rum, ibland inte.. ibland kraschar trådlös internet :( Även själva hotell. Elite i Örebro (Stora hotell) är ingenting jämfört med Göteborg. Här finns det allt!!! Gym, schampoo osv, minibar, stor säng, mörk gardiner, stor tv med internetanslutning.. men svårt hitta bra fast food i närheten.. jag som är nolla.. tränade ordentligt och sen va jag såå hungrig och självklart ville jag käka nåt nyttigt..men hittade inte.. inte ens sushi.. gav upp och åt på Burger King :( Gott va det och jag tröstar mig med att hellre äta efter träning än före.

Ja, det va det.. njuter nu av att internet funkar fint, det var inte igår och häromdagen.. blir såå rastlös, tur jag har smartphone men ändå!!! :) Ska softa lite och försöka sova tidigt..Äntligen får jag lite sovmorgon.. just det, kom på att morgondagens planer är lite oklart.. ja nu får jag smsa ungdomarna och be dom höra av sig..så jag kan få lite skönhetssömn :)

Trots det så gillar jag det jag gör!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hårt impad av dig! Vilket jobb du har!!!Drömjobb med massa utmaningar! SKa bli sjukt spännande att se dina resultat!!! kram på dig!



Keep up the good work ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback